Huis aan zee

April 21, 2009

Het was een hectische dag vandaag. Dacht ik gisteren dat het druk verkeer was, vandaag was nog veel erger. Voor mijn gevoel liepen ze op een autosnelweg. En de meeste verzorgingsposten waren ook aan die drukke wegen.

p42101851

Wij hadden gelukkig een iets ruimere plaats vandaag. Was ook wel nodig want het was een drukte van jewelste. Veel verkeer, mensen die stopten om te vragen wat er gaande was, mensen om te helpen en lopers natuurlijk. Die waren boven verwachting snel bij de derde post (waar ik tot nu toe elke keer sta, is op zo’n 27 km) want het gaat wel goed allemaal tot nu toe.

Maar er waren wel problemen met de politie. Die vinden het denk ik ook allemaal wat raar. Meestal zijn ze heel behulpzaam en toegeeflijk, maar vandaag was er een die nogal moeilijk deed en zelfs dreigde om alles stop te zetten. De lopers moesten plotseling aan de andere kant van de weg gaan lopen en er moest iemand bij blijven met het oversteken. Dat deden Anneke en Harmien, twee fietsers die de hele tocht meefietsen met Jennie de Groot en Cor Westhuis.

En na die zware tocht langs die drukke wegen moesten ze ook nog onder een tunnel door met een enorme hoeveelheid water. Het was gelukkig niet meer zo ver na de finish, maar ze kwamen uiteindelijk allemaal aan met heel natte voeten. Sommigen hadden zelf de schoenen uitgetrokken en waren op sokken door het water gegaan.

Maar uiteindelijk kwam toch iedereen op de plaats van bestemming aan. Een plaats van bestemming die de moeite toch wel waard is. Een camping aan zee waar we eigenlijk in de tent zouden moeten slapen. Maar aangezien het nogal hard waaide had Ingo (de organisator) besloten dat we allemaal een huisje kregen.

Dus vanavond slapen we, in plaats van met zo’n honderd mensen in een hal, met zes mensen in een super de luxe huisje. Met douche, bidet, toilet, voldoende warm water, keukentje met koelkast en gasfornuis (niet dat we dat gebruiken maar toch leuk om te hebben), kasten, kapstok, stoelen, tafel, echte bedden en bovenal een eigen stopcontact. Wat een luxe!

Alleen is nu de internetverbinding wat trager, maar ja, je kunt ook niet alles hebben. Een overdekte eetgelegenheid bijvoorbeeld. Die was er dus ook niet en we moesten dus buiten zitten tijdens het eten. Maar wel met prachtig uitzicht op het water. Want hoewel buiten zitten niet echt aangenaam was met die enorme wind, was het uitzicht op de golven dat wel. Prachtig!

Theo kwam al weer niet als laatste binnen, er waren er nog wel zo’n 6 na hem geloof ik. Nu ligt hij al weer een tijdje te slapen evenals Peter, een Duitser die de hele weg aflegt op een step. De andere man die ook op de kamer slaapt is nog wat gaan drinken. Ik ben zijn naam kwijt, maar het is iemand uit Beieren die geweldig goed Italiaans spreekt, wat echt al heel vaak van pas is gekomen. Hij staat meestal bij ons op de verzorgingspost, dus dat is wel handig als we weer worden aangesproken, zelf iets moeten vragen of als er problemen zijn.

Dus ik zit hier weer in alle rust in het donker op de slaapkamer te typen, berichten te lezen en te proberen foto’s te uploaden. Wat echt een eeuwigheid duurt. Maar het is nu gelukt om een foto te uploaden van de golven, die ik maakte na het eten.

Volgende: Even een foto van gisteren

11 Responses to “Huis aan zee”

  1. Jim Says:

    Je klinkt nog ontspannen. Theo doet het goed. Overall staat hij nu 64e. Ik zag ook dat er 67 deelnemers zijn ipv 68. Kom je zelf ook aan rust toe?
    Wil je morgen namens Marie-José en mij Theo van harte feliciteren met zijn verjaardag.
    Groetjes ook van MJ

  2. Ans Says:

    Dag helden,

    Al drie dagen ben ik jullie aan het volgen, vandaag dan eindelijk maar eens een reactie.
    Theo geweldig!!! Wat goed om te zien dat je al twee dagen niet als laatste binnen bent. Boven verwachting!! Maar ja dat lukt ook nog wel op je 51ste. Vanaf morgen wordt het misschien allemaal anders ;-) Ik wens je alvast een fijne verjaardag toe!!! (Lang zal ie leven, lang zal ie leven in de gloria, in de gloria, in de gloria. Hieperdepiep hoera hoera HOERA!!!!)
    Annemieke, ligt de banner/vlag voor Italie al klaar of mag Theo die ergens in de dolomieten plaatsen?

    Grtjs Ans

  3. jacqueline zomeren Says:

    ook van Thieu en mij hartelijke felecitaties voor de jarig natuurlijk, groetjes Jacqueline

  4. Lieke Says:

    Klinkt super allemaal! En mooie foto!! Hartelijk gefeliciteerd he papa!!! FIjne dag vandaag! IK ga nu snel naar mijn werk!
    Liefs xxxx

  5. regina Says:

    hoi Annemieke en Theo,
    Gefeliciteerd met je 50+ dag. Ja alweer een jaartje erbij. Zal vanavond een prosecco op je toosten. Fantastisch gepresteerd weer. Keep on going Theo, en Annemieke kun je de lopers bijhouden?
    Veel loop-verzorgingsplezier, carpe diem en denk maar zo, nog maar 60 dagen na vandaag. groetjes Regina

  6. Ghita Says:

    Hoi Theo en Annemieke,

    Theo, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Wat gaat het goed! Niet gek voor zo’n oude knar. Annemieke, kun jij in je blogs de plaatsnamen noemen waar jullie iedere dag aankomen, dan kunnen wij het bijhouden op onze kaart op kantoor.

    groetjes,

    Ghita

  7. Jos en Jannet Says:

    Theo, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.
    Wij zullen vanavond op je proosten.
    Ga lekker zo door en geniet ervan. We volgen je.
    (en het is helemaal niet erg om als laatste binnen te komen, als je maar zorgt dat je op de Noordkaap terecht komt.)

    Groetjes
    Jos en Jannet

  8. Marjosé Says:

    Lang zal je leven, lang zal je leven ………
    Hieper-de-piep hoera.
    Theo, gefeliciteerd met je verjaardag en je prestaties tot nu toe. Diep respect hiervoor.

    Ik zal hier in het zonnige Nederland op jullie proosten !!

    Toi, toi, toi, groetjes Marjosé

  9. Jim Says:

    Ik mis je nieuwe verslag, dus dan heb je, of geen internet of je zit nog achter de taart. Maar als alles nog klopt dan heeft Theo het morgen weer wat rustiger met maar 55,9km van Torino Di Sangro naar Silvi Marina. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat hij vandaag of morgen Bernd Wagner in het algemeen klassement voorbij gaat. Maar het is nog lang….

  10. paul Says:

    Een gelukkige Theo, loop jij maar verder, wij zullen feesten.

  11. Annemieke Says:

    @Ans, ja ik denk de dolomieten. In elk geval als hij Italie (bijna) door is of zo.

    @Ghita, ik zal proberen de plaatsnamen beter te onthouden. Dan denk ik dat ik het weet en als ik bij de computer zit ben ik het weer kwijt. Eerlijk gezegd weet ik nu ook weer niet waar ik net ben gearriveerd.


Leave a Reply

