Verder als etappeloper

April 28, 2009

p4270285Enorm balen!

Maar ja, het is niet anders. En ik ben wel blij dat hij gestopt is. Zijn linker scheenbeen is ontstoken en hoewel je daar eventueel wel mee door kan lopen, kan dat bij Theo eigenlijk niet.

Blijkbaar kan het als je het tempo terug brengt, maar bij hem is dat onmogelijk omdat zijn basistempo al zo laag is. En omdat de etappes gemiddeld zo lang zijn is dat niet te doen.

Er zijn er meer die scheenbeen problemen hebben, maar aangezien die normaal veel sneller zijn, kunnen ze het tempo behoorlijk terugbrengen en dan nog op tijd binnenkomen. Maar Theo kan dat dus niet en uitstappen was de enige mogelijkheid.

Maar hij is wel van plan door te gaan als het weer gaat. Hij wordt dan gewoon een etappeloper, zoals er elke dag een aantal van meelopen. Maar eerst maar eens een paar dagen rust.

En als proefkonijn dienen. Want de benen van de uitvallers worden meteen gefotografeerd en gescand. Is interessant materiaal voor het wetenschappelijk onderzoek.

De foto die ik ge-upload heb is van de laatse post voor hij uitstapte. Op een heel mooi plekje aan zee.

Volgende: Fantastisch diner

10 Responses to “Verder als etappeloper”

  1. jim Says:

    Mooi, ik had wel gedacht dat het zo verder zou gaan. Het is dan niet meer de wedstrijd, niet meer in de uitslagen, maar het zal toch een mooi avontuur blijven. En misschien wel wat relaxter.
    Wel blijven schrijven. We blijven volgen, hoe dan ook!!

  2. Henri Thunnissen Says:

    Theo, elke etappe die je mee kan pikken is meegenomen en in de verzorging kan je je ook altijd nuttig maken voor de andere lopers. Ik hoop voor je dat je scheenbeen weer snel zover is dat je kan doen wat je het liefst doet: lopen. En Annemieke, wel blijven schrijven zoals Jim ook vraagt, want je verslagen zijn erg goed. Ik ben al zo vrij geweest om een van je dagverslagen op Ultraned te zetten omdat het zo’n goed beeld gaf van de wedstrijd.

  3. regina Says:

    Lekker wat uitrusten Theo en dan weer verder gaan en genieten.
    Ik blijf jullie volgen en zou graag daar zijn.
    Hoop wel wat meer foto’s te zien want ik ben wel zeer nieuwsgierig.

    Groetjes en carpe diem Regina.

  4. jacqueline zomeren Says:

    Theo/Annemieke,
    Geniet, ondanks deze “tegenslag” van dit avontuur.
    Theo, elk moment dat je dadelijk wel weer als etappeloper mee kan lopen is een overwinning en zien jullie dingen en plaatsen van europa waar andere mensen alleen maar van kunnen dromen.
    Annemieke, blijf zo doorgaan met je verslagen, we verslinden elke zin. Trouwens, mieke zijnde kleine flesjes al op, anders kom ik er weer een stel bijbrengen.
    Thieu

  5. Lieke Says:

    Ik hoop dat het snel beter zal gaan met je scheenbeen lieve papa!! Want eigenlijk is er toch niets fijner dan dadelijk lekker verder te gaan lopen door Europa op jouw eigen tempo… Dan kun je lekker toch verder met dit geweldige avontuur, je zit dan wel niet meer in de echte race, maar je doet dit toch voornamelijk voor jezelf. En voor mij ben je hoe dan ook de aller beste!!

    Veel liefs Lieke xx

  6. Jos en Jannet Says:

    Ik ben blij dit te lezen. Hopelijk gaan er nog heel wat mooie etappes voor je komen, Theo.
    Ook hier worden de verslagen gevolgd, ga a.u.b. zo door met schrijven.
    Theo, beterschap en hopelijk lezen we gauw dat je weer een etappe hebt afgelegd.
    Hou je taai.

    Jannet Lange

  7. Tjerk! Says:

    Ik vond het zo ontzettend balen toen ik hoorde dat je gestopt was.. Dus dan kan ik nagaan hoe jij jezelf gevoeld moet hebben!!
    Maar goed, we hadden het hier van te voren al over gehad en toen dacht ik echt dat alles over zou zijn, mocht dit gebeuren!
    Daarom ben ik blij dat je nog gewoon etappes kunt lopen, wat je ook echt moet doen als het weer gaat!
    Net was Jim zegt, gewoon wat relaxter nu!

    Dus heb gewoon nog heeeel veel plezier met z’n alle!!

    X Tjerk

  8. Annemieke Says:

    Ja dat is ook precies mijn idee daarbij, relaxter. En dan misschien eindelijk af van die tijdsdruk. We hebben het er ook over gehad, dat mocht het een keer niet goed gaan en hij weer achterop raakt, dat hij dan die etappe uitstapt.

    Maar eerst maar eens zien dat het geneest.

    En ik ben zeker van plan te blijven schrijven, nu heb ik misschien ook wat meer tijd en kan ik ook anderen wat beter volgen.

    Foto’s uploaden is iets lastiger, omdat elke foto ongeveer 1 MB kost of zo. En er zijn dagen dat ik genoeg MB’s overhoud (als ik geen netstroom heb bv), maar er zijn ook dagen dat ze er op een of andere manier doorheen vliegen, hoewel ik er toch 50 per dag heb.

    Op de officiele site staan wel elke dag een aantal foto’s, bij galerie http://www.transeuropalauf.de/tel_09/index.php?lan=en&page=TEFR09&content=Galerie

    En Thieu, ik heb nog genoeg wijn hoor. We krijgen vaak genoeg bij het eten en daarna moeten we toch naar bed.

  9. Theo de Jong Says:

    Ha die Theo,

    Wat balen is dat. Ik leef ontzettend met je mee. Toen ik op twitter las dat je gestopt was, was dat een hele domper. Ik had graag gezien dat je de Noordkaap zou bereiken. Dat zou je verdiend hebben. Maar gezondheid en goede benen zijn meer waard. Dus nu rustig aan, geef je benen de gelegeheid te herstellen en dan weer verder naar het noorden, tot op de kaap.

    Ik kijk al weer uit naar een marathon samen met jou.

    Veel groeten van Theo de Jong en ook van Marijke

  10. Jim Says:

    Nou andere Theo, Theo komt er wel hoor. Hij doet het alleen weer op zijn eigen manier…


Leave a Reply

