Fantastisch diner

April 29, 2009

Gisteren was ik niet ingedeeld bij een post en dat kwam wel goed uit want Theo moest om 1 uur bij de finish zijn om nog een keer een scan te laten maken. Ze willen dan ook zien hoe het been er de volgende dag uitziet. Zelf had hij dit keer geen beelden gezien, maar eergisteren wel. Toen lieten ze zien dat alles wat wit was, ontstoken was.

Toch heel interessant allemaal. Ik heb er ook een keer bijgezeten toen Theo in de scan was en ze bijna alles gescand hadden. Dus ik ken hem nu van binnen en van buiten, letterlijk.

p4280289

Maar gisteren zat ik buiten in de auto bij de sporthal te wachten, toen Jan naar buiten kwam (die was toen al binnen ongelofelijk hoe snel die gaat) om geschoren te worden door Harmien, de vrouw van Cor, terwijl Trond, de vriend van Ria, er met een grote boog omheen liep. Ik denk dat hij bang was ook onder handen genomen te worden en hij zijn lange haren niet kwijt wil.

Gisteravond werden we heel gastvrij ontvangen in een grote tent naast de sporthal. We kregen echt zo ontzettend veel te eten. Eerst een voorgerecht met kaas, vleeswaren, groenten en brood.

p4280304

Toen pasta en ravioli wat eigenlijk al genoeg was geweest. Maar daarna kwamen de gebakken aardappelen met worst. En tot slot nog knapperig gebakken lekkernijen. Geen idee wat het was maar het was overheerlijk. En er zijn echt borden vol weggestouwd en wat over was werd meegenomen.

Daarbij dan ook nog meer dan genoeg rode wijn. Elke keer als een kan leeg dreigde te raken werd hij weer gevuld. De koks en serveersters liepen af en aan.

Het was een soort van gelegenheid waar alleenstaande ouderen komen om te eten, en er waren ook heel wat van hen die langs kwamen lopen om te zien wat er eigenlijk aan de hand was met die drukte.

Want een drukte is het elke keer als we ergens zijn. En dan de rust als iedereen weer weg is. Dat merkte ik vanochtend omdat ik een van de laatsten was die wegging. Ik ging nog gauw even naar de wc (de enige normale, de anderen waren van die sta wc’s) en het was ineens zo erg rustig. Omdat ik gisteren als een van de eersten aankwam en vandaag als een van de laatsten wegging was het verloop heel goed te zien. Heel bijzonder.

Maar nu sta ik dus op post 6, ik ben net aangekomen en omdat ik toch te vroeg ben dacht ik gauw even een blogpost te schrijven. Ik kwam Theo en Dietrich, die naar post 7 moeten, nog tegen onderweg bij een benzinestation en hebben we samen een cappuchino gedronken.

En onderweg zo ongeveer alle lopers gezien. En ik krijg met de dag meer bewondering voor ze. Wat een enorme afstanden elke keer, echt ongelofelijk.

Volgende: Bij post 6

5 Responses to “Fantastisch diner”

  1. Lieke Says:

    Zo dus jullie hebben voorlopig genoeg gegeten, haha! Leuk verhaal weer mama!!

    Liefs xx

  2. Jim Says:

    Ja, ja, ik zeg ook tegen iedereen die die ultralopers voor gek verklaren dat ze maar eens een keer mee moeten gaan om te beoordelen.
    Die knapperig gebakken lekkernijen… ik heb eens een programma gezien waarin ze alles frituurden, op een stokje, maar als het lekker is kun je beter niets vragen, haha…
    Theo zal wel van de gebakken aardappelen en worst genoten hebben. Fastfood werkt bij hem wel doorgaans genezend dus hou hem nog even in bedwang.

  3. Tjerk! Says:

    Jammer dat die bewondering nu pas echt begint te komen bij jou mama, net nu papa is uitgestapt ;)

    Dikke Kus Je Lieve Zoontje..

  4. Annemieke Says:

    Gisteren viel me pas echt op hoe lang zo’n afstand is. En voor sommigen was het ook binnenkomen en zowat meteen bedtijd.

    Maar met Theo gaat het al weer een stuk beter en hij kan bijna niet wachten om weer te gaan lopen.

  5. Jim Says:

    Gebakken aardappelen of friet met worst. Nu zie je pas wat dat voor uitwerking heeft op deze ultraloper…
    En na die lange etappe van gisteren vandaag dan een “rustige” dag, “maar” 50km. oftewel bijna 35km minder dan gisteren. En dan heb ik het nog niet eens over heuveltjes en slecht weer.
    …over bewondering gesproken…


Leave a Reply

