Ciao Italie

May 5, 2009

p5040502Zo, ik heb nog lekker even tijd voordat ik naar mijn post moet rijden. Het is hier echt steenkoud momenteel, met flink wat wind. Ik had te doen met de lopers die veelal in korte broek liepen. Maar het scheelt misschien een beetje dat ze vandaag allemaal een veiligheidsvest aan moesten. Dat is denk ik omdat ze een pas overmoeten. Of misschien heeft het iets te maken met de grensovergang.

Want vandaag gaan we dus van Italie naar Oostenrijk. Gisteren hadden we al min of meer het idee dat we in Oostenrijk waren. Het restaurant zag er nogal Oostenrijks uit en ook de bediening sprak Duits.

We zaten gisteren aan tafel met de Koreaanse Ahn (als ik tenminste zijn naam goed schrijf). Hij is een paar dagen voor Theo uitgestapt, ook met scheenbeen problemen. Een paar dagen geleden had hij weer een keer proberen te lopen, maar heeft toch weer moeten stoppen.

Hij is hier samen met zijn vriendin June, en als ik het goed heb begrepen, kregen ze alles betaald maar dan moeten ze een documentaire maken over de loop. En zo veel mogelijk alles filmen en interviews afnemen.

De eerste tijd heb ik hem alleen maar heel verbeten en gefrustreerd zien kijken (logisch als je meteen al zo’n problemen hebt) maar de laatste dagen lacht hij toch wat meer.

Hij spreekt amper Engels, maar gisteren kon hij wel heel goed zeggen dat Theo geen bier moest drinken. Dat zei hij toen Theo een lekker pilsje had besteld bij het eten. Maar hij maakte zich blijkbaar zorgen over het herstel van Theo’s been (toch bijzonder hoe iedereen hier met elkaar meeleeft) en volgens zijn begrippen is bier funest voor een goed herstel. Dus toen hij Theo aan het bier zag, zei hij lichtelijk paniekerig ‘no beer, no beer’.

Met als gevolg dat Theo zich toch wat schuldig ging voelen, maar toch zijn bier maar op heeft gedronken.

Volgende: Topontbijt

8 Responses to “Ciao Italie”

  1. Joy Says:

    Hoi Theo en Annemie,

    Na mijn vakantie in Ierland, weer in het Mierlose…en dat is ook heel fijn! Even kijken hoe het met Theo gaat….jammer genoeg niet zoals hij gewild zou hebben. Ik hoop Theo, dat je toch van de tocht kunt genieten! Als ik de verhalen van Annemie lees komt dat wel goed! Hopelijk is het voor Theo binnenkort weer mogelijk om te gaan lopen.

    Nogmaals geniet ervan!
    Mooie momenten kan niemand meer van je afpakken!

    Groetjes Joy

  2. Jim Says:

    Waar jullie naar toe gaan ligt zo’n 250m hoger dan waar jullie zijn vertrokken. Ik zag op de weerkaart dat ook daar weer sneeuw wordt verwacht. Als ik al die kronkelwegen met haarspeldbochten zie, moet het volgens mij toch wel steil omhoog en omlaag gaan. Niet alleen een uitdaging voor de lopers.
    De grenspost is op 54km vanaf de start in Schlanders. Daarna zal er wekenlang Duits gecommuniceerd worden en daar heeft Theo wweer geen moeite mee.
    Ook hier zijn overigens de temperaturen niet zomers. Het wordt vandaag max. 14ºC

  3. Tjerk! Says:

    Ik schrok heel even toen ik dacht dat papa z’n pilsje had laten staan…
    Maar gelukkig had ie ‘m gewoon opgedronken!!
    Ga zo door.. :)

    X Tjerk

  4. Lieke Says:

    Lief dat iedereen zo mee leeft! Maar wel gewoon doen wat je zelf wilt hoor papa, een pilsje op zijn tijd kan echt geen kwaad! Ik zeg lekker van genieten, haha. Gewoon zorgen dat die lieve bezorgde man dat alleen niet meer ziet ;)

    Liefs xx

  5. Jim Says:

    Ze zeggen ook dat je veel pasta moet eten. Dat heeft bij Theo nog nooit gewerkt. Friet zonder mayonaise wel, dus dat pilsje kan echt geen kwaad, zolang het maar niet in de dubbele cijfers gaat lopen.

  6. Vincent Says:

    Hoi Theo en Annemiek,
    Blij te lezen dat Theo toch weer aan het lopen kan. Zeker met pinten op, dat stimuleert de doorbloeding in het scheenbeen. Koreanen weten dat niet, die zijn gewend aan hun eigen toverdrankjes met veel bami en kip. Theo weet wel beter. Succes in de mooie bergen van Oostenrijk.
    Groet, ook van Carla.

  7. Jim Says:

    Ria was vandaag “langzaam” (achter Jenni. En uitslag van Cor viel ook op (achter Ubel). Toch niet verontrustend hoop ik?
    Maak je morgenvroeg foto’s van de sneeuw?

  8. Gonny Says:

    Wat fijn dat je weer kan lopen Theo, Ik zal je aan je denken. Misschien helpt dat.
    Wat lijkt t me mooi om mee te maken. Denk niet dat je spijt hebt, Annemieke.
    Ik zou graag eens in die stoel zitten met dat geweldige uitzicht.Daar zou ik dan ook nog wel een wandeling van 15 km voor over hebben.
    Wat een prestaties leveren jullie toch.

    Ik wens jullie nog heel veel sportieve en mooie weken toe.

    groetjes van Gonny


Leave a Reply

