Van start naar finish

May 7, 2009

p5070662

Zo, vandaag gestart en gefinished. Een tocht van zo’n 69 km, van het Oostenrijkse Nassereith naar het Duitse plaatsje Seeg. Het ging goed en Theo is helemaal blij, is ook wel te zien op de foto. En ik ben ook helemaal opgelucht want het was toch wel spannend.

Zijn tijd was 10:45. Dus lekker ruim op tijd binnen. Kwam ook goed uit want er zijn hier allerlei festiviteiten omdat de lopers vandaag in Duitsland zijn gearriveerd.

Mensen in typisch Beierse klederdracht, kinderen met vlaggetjes en muzikanten. En volgens mij waren er wat interviews met de Duitse lopers.

Een drukte van belang vandaag bij de finish. Want er zijn ook nogal wat familieleden van lopers die hier in de buurt wonen en op bezoek komen. Dat was gisteren al, wij waren gaan eten in een restaurant in de buurt, omdat er weer noedels op het menu stonden, maar iemand had gezegd dat ze geweldige schnitsels hadden in een nabij restaurant.

En in Oostenrijk zijn geweest zonder een schnitsel voor Theo, dat kon toch niet. Meer lopers hadden dat bedacht en zaten daar te eten met familieleden.

En omdat het de laatste dag was van Theo’s ‘vakantie’ besloten we het er maar eens van te nemen. En zaten lekker buiten op het terras aan het water, schnitsel (Theo) met friet en salade (ik) te eten. Met een heerlijk toetje en koffie na.

Ook een feest trouwens, die koffie want mijn caffeine moet ik de laatste tijd binnenkrijgen met cola. De enige koffie is in de ochtend bij het ontbijt om 5 uur. Verder eigenlijk zelden. Tenzij ik een keer veel tijd heb en zelf ergens op een terras ga zitten.

Maar gisteren was dus een heerlijk (hopelijk) einde van de vakantie en kan nu het afzien weer beginnen. Want daar is hij tenslotte voor gekomen.

En ik zit weer alleen in de auto. Beetje onwerkelijk nog, maar ook wel fantastisch zo die bergen over.

Spannend maar enorm fascinerend.

Volgende: Paardebloemen

9 Responses to “Van start naar finish”

  1. Jim Says:

    Had je dat ooit gedacht, Annemieke…?
    Theo ziet er goed uit. Samen gefinished met Kazuko Kaihata? Maar wel dik 20min. voor Ria. Wat is met Ria. Doet ze rustiger aan of heeft ze iets ernstigs. Haar tempo is de laatste 3 etappes onder de 7km./u en vandaag zelfs bijna 6km/u. Ik kan me voorstellen dat ze liever langzaam gaat en het uitloopt dan dat ze moet opgeven. Haar grafiek toont in ieder geval een behoorlijke dip.
    Worden de etappelopers ook ergens vermeld? Ik zag dat er gisteren 6 meededen maar ik zie er verder helemaal niets van, of ik kan het niet vinden.
    Theo, succes morgen naar Pfaffenhausen. 4km korter en volgens mij lang niet zo zwaar als vandaag, maar misschien ook niet zo mooi.

  2. Lieke Says:

    JEUJ SUPER! Echt fijn zeg dat het vandaag weer zo goed ging! Papa ziet er ook lekker vrolijk uit! Ook proficiat met deze overwinning van Tom :)
    En mama geniet van dat fantastisch uitzicht en ik ben trots op je! Lekker rijden tussen de bergen, haha.

  3. Henri Thunnissen Says:

    Gefeliciteerd Theo met het uitlopen in deze etappe. Inderdaad mooi op tijd binnen en dan ook nog in charmant gezelschap! Ik weet hoe het voelt als je na een paar dagen aan de kant gestaan hebt, weer in staat bent om mee te doen en een etappewedstrijd. Dat voelt super. Hou dat gevoel vast en probeer gewoon nog zoveel mogelijk etappes mee te pikken.

    Jim, Ria heeft last van shin splints zoals op haar site staat te lezen. Zij doet het een aantal dagen rustiger aan, waarbij ze het voordeel heeft dat ze een hogere basissnelheid dan Theo C. heeft. Daardoor komt zij wel op tijd binnen hoewel ze wel veel tijd verliest. Voor haar is het klassement op dit moment even niet zo interessant. Haar inschatting is dat ze over een paar dagen weer harder kan. Tegen die tijd zal ze derde staan in het klassement. Maar de Noordkaap is nog ver en er kan nog veel gebeuren.

  4. Jim Says:

    Bedankt voor de info Henri. Ik had al een aantal dagen niet meer bij Ria gekeken (is ook zoveel om bij te houden) maar idd bij een hogere basissnelheid kan ze het ook “rustiger” aan doen. Vraag me ook af hoelang Hiroko het op haar manier volhoudt. Het is nog zo lang.

  5. Tjerk! Says:

    Beetje afkickverschijnselen dan voor jou Moeders..
    Kijk maar uit daar in die bergen..
    Of zijn het dan liters cola op een dag :)
    Goed zo Pap, heb je toch nog die bergetappe gelopen! Ben trots op je..

    Dikke x Tjerk!

  6. Jos en Jannet Says:

    Jippie! Dat is goed nieuws. Wij zijn blij dat Theo weer aan het lopen is. Dat verdient wel een biertje (of twee).

    Loop ze en natuurlijk van ons beiden een hele dikke XXXXX


  7. Theo geweldig dat de tocht zo goed is gegaan. Ik was erg benieuwd. Ik vind het klasse. Ik heb nu nog last van mijn spieren van mijn tochtje van 17 km gisteravond. En ik maar denken wat zeur ik nu, daar in Duitsland die moeten pas afzien. Dus als we komen moeten we een thermoskan koffie meenemen?

  8. Loek neve Says:

    Erg blij voor je Theo, dat het weer goed gekomen is. Zet hem op. ! Groetjes uit Boxmeer. (Loek)

  9. Vincent Says:

    Goed man. En nu onafgebroken op weg naar de Noordkaap.


Leave a Reply

