Paardebloemen

May 9, 2009

P5080678

Zo, even tijd.  Ik wil Theo onderweg nog wel een keer vaker zien dan op de post waar ik sta. Dus zoek ik een post op waar hij nog moet komen, maar dat duurt nog wel even voordat hij daar is.

Het is een heel lange tocht vandaag. Ik had post 3, net zoals gisteren met Veronica en Julia. Julia is de partner van Christian Fatton, zelf ook een heel goede loopster. Zij loopt ook af en toe een etappe en afgelopen week was ze ergens op een 24 uurs loop.

Maar als ze niet loopt staat ze meestal op een verzorgingspost, gisteren en vandaag dus met ons.

We trekken nu door het Duitse Beieren, vandaag gaan ze de Donau over.  Heel mooie omgeving, rustig en heel ontspannen rijden. Vooral gisteren.

De paardebloemen bloeien nu, en hoewel ik ze niet allemaal in de tuin wil, is het een prachtig gezicht, zoveel geel, zover als je kan kijken.

In het Duits heten ze ‘leeuwentanden’ en in het Frans iets van ‘in bed geplast’, vrij vertaald.

P5080671

Met Theo ging het de laatste keer dat ik hem zag nog goed. Ben heel benieuwd hoe dat is bij de finish. Een lange afstand, evenals morgen en overmorgen.

En persoonlijk vind ik het ook wel vermoeiender zo. Ik hoef (gelukkig) dan wel niet te lopen, maar gisteren was ik helemaal kapot. Had ik goede internetverbinding, voldoende netstroom en ook nog een tafel waar ik aan zou kunnen computeren, maar was ik zo moe dat ik het niet op kon brengen. En ging al om 8 uur slapen.

Als Theo een etappe loopt zal ik proberen zo vaak mogelijk de tijden te vermelden, want van de etappelopers staan ze, voor zover ik weet, nergens vermeld. Goede oefening voor mij, want, net zoals de namen van de plaatsen waar ze elke dag finishen, ik kan dat nooit onthouden. Dan vraag ik hem zijn tijd, en twee minuten later ben ik het alweer vergeten.

Dus schrijf ik het nu ergens op maar als ik dan aan de computer zit heb ik het boekje weer niet bij. Maar nu heb ik het dus onthouden, 9:45 ongeveer. Hij kwam weer over de finish met de ontzettend lieve kleine Japanse, van wie ik de naam dus nu zo gauw ook weer niet weet.

Maar nu ga ik dus maar naar de post rijden, sta hier al wel erg lang op een bospaadje. Wel lekker in de schaduw trouwens, en ook nog met een muziekje (steeds dezelfde van Camel, bedankt Jim) en mijn flesje cola bij de hand.

Volgende: Geen hotel

7 Responses to “Paardebloemen”

  1. Tjerk! Says:

    Leuk verhaal weer mam!
    En ik ben zo blij dat het weer gaat met papa!
    Hopelijk gaat dat zo nog door tot de Noordkaap..
    En goed dat ik dat enorme korte termijngeheugen dus niet van een vreemde heb haha :)

    Dikke x Tjerk

  2. Jim Says:

    Als Theo met dezelfde Japanse dame is gefinished als eergisteren dan was dat Kazuko Kaihata, maar zij is gisteren in 9u13:37 gefinished en dus Theo dan ook, lijkt me. Er zijn nog wel 2 Japanse dames later gefinished op 10u19:01 en 10u26:36. Heeft Theo toch misschien wat sneller gelopen? Worden die tijden daar ook niet vermeld?
    En dat je die tijden en namen zo vlug vergeet… ach, heeft te maken met leeftijd (en Alzheimer?)
    Morgen (Moederdag in NL) gaan jullie in ieder geval van Nattheim naar Schillingfürst over 80,5km (1.486,8km) en dan hebben jullie nagenoeg 1/3 van de wedstrijd er op zitten. Dat was de inlopen. Vervolgens 1/3 wedstrijd en dan weer 1/3 uitlopen…

  3. Annemieke Says:

    Jim, ja dat was de exacte tijd. Ik zal meestal een ongeveer tijd hebben.

  4. Jim Says:

    Ik heb nu ook “A Live Record” in huis, dus…

  5. Annemieke Says:

    Nou, mijn ‘ongeveer’ tijd was wel heel ver bezijden de ‘exacte’ tijd. Ik had het dus weer verkeerd onthouden, want Theo zei 9:15. Dat is inderdaad ongeveer de goede en niet 9:45 zoals ik schreef.

    Vandaag was hij een stuk later dan de Japanse. Maar hij is er. En wil morgen toch weer starten.

    A Live Record had ik eens op LP, maar niet op CD, dus die wil ik wel. Is erg goed. Heb je de remastered of de original?

  6. Lieke Says:

    Succes weer morgen papa!!!!!!

    Liefs xxxxxx

  7. Jim Says:

    Weet je de tijd van Theo van vandaag? (alleen maar voor de statistieken…) Als hij morgen weer wil starten zal het wel goed gaan. Ik bedoel wel goed moe maar geen last van zijn blessure, neem ik aan. Blijven kunnen lopen is belangrijker dan de eindtijd.
    “A Live Record” heb ik ook nog op LP. Ik heb wel even op Bol.com moeten kijken wat nu eigenlijk het verschil is met de remastered. Nou, dat lijkt er helemaal niet op. Ik had al nogal wat negatieve kritiek over de remastered versie gelezen, maar ik heb dus de LP-versie. Ik denk wel dat je die liever hebt. Dus nog even 2 maanden volhouden…


Leave a Reply

