Allemaal in Zweden

May 22, 2009

P5220248Zo, we zijn in Zweden. Ik was van plan om op de boot nog wat te bloggen maar dat lukte niet, er was geen verbinding. En met ons is ook Ria gearriveerd in Zweden. Ze was zelfs al veel eerder op de boot gisteren dan wie dan ook. Het is weliswaar nog niet helemaal goed met haar, maar het lijkt allemaal toch een stuk beter. Er was enorm veel en goed eten gisteren op de boot, dus ze heeft goed aan kunnen sterken.

De eerste lopers zijn intussen alweer binnen na een heel natte etappe. Hebben we de hele tocht nog amper last gehad van regen, hier in Zweden is dat wel even wat anders. Bij de post vanochtend hebben we staan blauwbekken van de kou, en het regende voortdurend. Nu schijnt wel af en toe de zon, en dan is het meteen heerlijk weer.

We hebben een luxe verblijf vannacht, weer gewone kamers met bedden. En in een heel mooie omgeving, met bossen en een groot meer. Maar je ziet aan de wolken wel, dat het zo weer kan gaan regenen.

Met Theo ging het de laatste keer dat ik hem zag wel redelijk, hoewel hij de meeste tijd wandelt. Maar zien hoe het verder gaat.Ik ben nu op weg om te zien of ik hem nog ergens kan vinden.

Omdat Ria bij mij in de auto zat vandaag, was ik na mijn post eerst naar de finish gereden. Vandaar dat ik ons nieuwe verblijf al heb gezien. Nu sta ik op een bospaadje omdat ik toch even wilde laten weten dat we allemaal in Zweden zijn gearriveerd.

Volgende: Rust en ruimte

15 Responses to “Allemaal in Zweden”

  1. regina Says:

    geweldig dat jullie toch nog richting Zweden zijn vertrokken. Had anders eigenlijk niet anders verwacht!!!! De noordkaap is en blijft eindbestemming nietwaar?

    Hoop dat het weer beter wordt en jullie volop van Het noorden kunnen genieten.
    Loop ze (Theo)en verzorgt de mensen (Annemieke) goed, dan komt alles goed.

    Groetjes Regina.

  2. Theo de Jong Says:

    Hallo Rheo en Annemieke,

    Goed dat jullie toch naar Zweden zijn afgereist. Theo, met je been gaat het vast goedkomen en dan kun je genieten van het Zweedse landschap. Nu even kalm aan, dan kun je straks weer tempo maken om de muggen ontwijken.

    Veel groeten,

    Theo de Jong

  3. Jim Says:

    Zo, nu je iedereen de stuipen op het lijf heb gejaagd kunnen jullie gewoon weer verder met het normale leven van een ultraloper, bezig met zijn hobby. Maar wil je dat toch niet meer doen. Krijg er hoge bloeddruk van.
    Maar alle gekheid op een stokje. Nu is de weg terug gelukkig wat moeilijker, jullie zijn al over de helft, dus waarom zou je terug gaan. En nu kunnen jullie des te meer genieten van een nieuwe omgeving, een nieuwe cultuur. Meteen maar vergelijken met Italië, toch?
    En aan dat weer te horen ben ik blij dat de weerkaartjes toch aardig kloppen.
    Tip: Als je geen internet hebt, kun je ook off-line je blog alvast klaarzetten (in Word of zo). En als je dan internet hebt, even kopiëren en plakken en zo klaar. Heb je nog meer tijd over om andere dingen te internetten. Want zoals je al wel gemerkt hebt zitten we hier allemaal vol ongeduld te wachten op wilde verhalen uit Zweden.
    Hoe blijf je daar overigens op de hoogte van de wilde verhalen uit ons kikkerlandje? Mocht de berichtgeving schaars zijn, de laatste nieuwtjes zijn: Jan en Yolanthe uit elkaar en Patricia en Adam (Curry) ook maar of dat nu werkelijk allemaal interessant is?? Ik word er zelf onpasselijk van.
    Maar morgen en overmorgen is het weer stevig aan de bak met resp. 82 en 85,9km. Theo zal toch niet elke etappe meedoen, neem ik aan. Beter een hele etappe overslaan dan 2 etappes met een rotgevoel moeten uitstappen, lijkt mij. We zullen het wel horen.
    Groetjes en sterkte Theo.

  4. Annemieke Says:

    Hallo iedereen,ECHT fijn dat jullie allemaal zo meeleven met ons. Vandaag ging het wel weer redelijk met het lopen. Het been deed geen pijn meer en heb regelmatig een min. of 10 gesjokt. Vanaf de laatste verzorgingspost was het nog ongeveer 4 km en heb ik zonder pijn tot aan de finish gesjokt. Onderweg was de omgeving zo mooi dat ik op dit moment géén spijt heb dat we de oversteek naar Zweden gemaakt hebben. Verder is het mijn bedoeling om zoveel als mogelijk de komende etappes te lopen. Zolang ik maar binnen de limiet blijf.
    Speciaal @JIM: vandaag aan Antibes gedacht; je bent toch hiernaartoe gekomen om te lopen? Nou…doe dat dan!
    Groeten van ons aan jullie allemaal,
    Theo

  5. Clazien Says:

    Hoi Theo en Annemie
    We volgen jullie naar het noorden en Marino naar het zuiden.
    Heel veel succes.
    Piet en Clazien

  6. Vincent Says:

    We hadden echt niet anders gedacht. Zoiets moois geef je toch niet uit handen. Loop lekker mee op jouw manier. Ik lees uit je bericht dat het weer goed gaat. Je gebruikt tenminste weer je eigen Cloostermanse uitdrukking: ‘sjokken’.

  7. Gijs Says:

    Goed te lezen dat Ria met jullie meereist. Misschien dat zij ook haar weblog kan bijwerken en ons kan vertellen hoe het met haar gaat en wat de vooruitzichten zijn. Want heel veel mensen volgen haar op http://www.riasrun.nlen zijn heel betrokken. Misschien kan zij ook het huisfront i.c. Rita bellen.
    Ik wens jullie veel plezier toe en droog weer.
    Het was goed jullie te spreken, afgelopen woensdag.


  8. Hoi Theo en Annemieke, bij thuiskomst meteen even gekeken of jullie de boot hadden genomen. We waren erg benieuwd. We hopen dat jullie er plezier in blijven houden. Toen wij jullie zagen zaterdag was jullie enthousiast, probeer dit vast te houden. Ook al leuk je niet elke etappe het blijft KEIGOED!!! groetjes uit Sint Anthonis

  9. Gijs Says:

    We hebben kort gesproken met Ria. Volgens ons gaat het nog steeds niet goed. Ons dringend advies is: z.s.m. naar een ziekenhuis voor controle.Wij maken ons grote zorgen
    Denk aan haar gezondheid!

    We zouden graag hierover geïnformeerd worden om ook het thuisfront te informeren. Want velen volgen haar en horen nu niets….
    gbeukhof@hotmail.com en rita.vanwesten@defactorij.nl of 06 53725255

    graag jullie medewerking!

  10. Jim Says:

    Hé Cloosterman, zo ken ik je weer!!
    En denkt erom, de laatste etappe, die telt! Zorg dat je die in ieder geval kunt finshen. En voor de rest, gewoon sjokken, gewoon genieten. geen gekke dingen doen…

  11. Annemieke Says:

    @Gijs, Ria ligt nu te slapen, maar ik zal vragen of ze morgen in elk geval wil mailen of bellen.

  12. jacqueline zomeren Says:

    Blij dat jullie de boot naar huis gemist hebben!!!
    En zwemmen is toch te ver, dus loop nou maar door.
    Ik kan me niet echt een voorstelling maken van de pijn die je voelt en de ontberingen die je moet doorstaan (ahum), Theo, maar een wandeltocht van 40 km geeft me toch wel enig vergelijkings materiaal. Dus ga maar voor die finish, je weet dat het de moeite meer dan waard is, ook al loop je niet alles, de prestatie wordt er niet minder om.
    Dat geldt trouwens ook voor jou, Annemieke!
    Ook weer groeten van ons mam, ze vond het geweldig dat je gebeld hebt!
    Jacqueline
    Bij de volgende race, als deze dan in ik hoop in
    America is ga ik wel mee als verzorger hoor.
    Thieu

  13. helen Says:

    Hoi Theo en Annemieke,

    net als iedereen ben ik opgelucht dat jullie toch in Zweden zijn nu. Nederland wacht echt wel! Prachtig dat jullie ons voordoen hoe je een droom kunt waarmaken, dat geeft moed.
    Succes!
    Groeten van Helen

  14. Gonny Says:

    Hoi Theo en Annemieke
    ik ben ook blij dat jullie de boot hebben genomen.
    Toch geweldig om daar bij te zijn.
    Jullie hebben de tijd er toch al voor gereserveerd.
    Alleen hoop ik wel Theo dat je goed naar je lichaam luisterd en inderdaad zoals Jim zegt;dan maar een etappe overslaan. Maar dat weet je zelf ook wel.ik denk aan jullie.
    Groetjes Gonny

  15. Tjerk! Says:

    Denk zal ook even laten weten dat ik onwijs blij ben dat jullie in Zweden zijn!
    Allemaal nieuw, fantastisch toch!
    En echt geweldig dat iedereen zo met jullie meeleeft!
    Ik zal jullie ook de groeten doen van Lieke en Tom!
    Daar kom ik net vanaf, gister een topdag gehad met ze.. Vanavond/nacht werken, en morgenvroeg weer een leuke dag hebben met Lieke en Tom!
    Vanacht ook lekker bij ze blijven slapen op hun hotelkamer..

    Geniet ervan, dan doen wij dat ook!!
    Groetjes en dikke kus van ons 3en……


Leave a Reply

