Rust en ruimte

May 23, 2009

Ik sta nu op een mooi plekje waar ik in de verte de lopers langs zie komen. Verder weg staan wat huizen met bomen en nog verder rijdt af en toe een auto. En dan helemaal op het einde van mijn uitzicht staan heel veel bomen met daarboven prachtige wolken.

Ik weet niet waarom, maar ik vind de wolken hier prachtig (hoewel er gisteren iets te veel van waren). Het is net alsof er meer lagen zijn en meer tinten wit en grijs. En dat tegen een overwegend blauwe hemel vandaag. Het is echt heerlijk weer.

P5220249Gisteravond was het heel gezellig. We hadden een soort van huiskamer waar wat mensen waren gaan zitten en Tom gitaar ging spelen. Ulli haalde zijn mondharmonica erbij en samen hebben ze een heel tijdje muziek zitten maken. Heel mooi met op de achtergrond dat prachtige meer waar ons verblijf aan lag.

Vannacht werden we allemaal opgeschrikt door een brandalarm. Er was niets aan de hand maar dat brandalarm bleef maar af gaan. Ik denk toch zeker wel een kwartier.

Dat was dan zeker de tegenstelling met de stilte die je meestal hoort hier. Zelfs op de drukkere wegen is het hier nog rustig. Ingo kwam vanochtend op onze post en zei dat het toen zeker spits was, omdat er al minstens 10 auto’s voorbij kwamen. Terwijl er normaal amper auto’s rijden.

Over tegenstelling gesproken, die is dan het grootst met het lopen in Italie. Daar waren de wegen echt ongelofelijk druk. Dus dit is nu echt een verademing. Dat was trouwens al zo op meerdere etappes in Duitsland, vooral de laatste dag. Die was ook zo heerlijk rustig en mooi.

Maar wie weet hoe saai die rust nog gaat worden. Ik ben heel benieuwd hoe dat is, na dagen lopen in de rust en ruimte.

Volgende: Nederlandse fans

7 Responses to “Rust en ruimte”

  1. Jim Says:

    Hmm, lijkt wel een cursus schilderen. Heb je wel in de gaten dat Theo daar ook ergens tussendoor loopt? Hoe gaan zijn prestaties? Kilometers en tijden en gezondheid en moreel en friet zonder mayonaise?
    Je hebt in ieder geval ook “Live” muziek. Nou, hier ook. Ben bij Zappa Plays Zappa geweest. Zo ongeveer net als Camel, maar dan totaal anders. Maar wel geweldig, net als Camel…
    Nou, geniet nog maar van die weidse blikken. Het is nog wel vlak zo te zien aan de topografie.
    En weinig auto’s te zien, dus ook weinig benzinepompen!!
    O ja, dat brandalarm was gewoon de wekker voor zaterdag. Heb ik van hieruit even aangezet. Was bang dat je je weer zou verslapen…

  2. Annemieke Says:

    Ja, Theo liep daar inderdaad tussendoor. Om het kwartier of zo kwam er een loper voorbij en uiteindelijk hij dus ook. Zijn eindtijd was 11:53.

    Ging eigenlijk wel goed, maar op het laatst toch weer last van zijn scheenbeen, nu rechts.

    Eigenlijk zou hij vandaag toch weer starten, maar omdat ik vandaag een post alleen heb (lange etappe, dus veel posten) is hij toch maar met mij meegegaan. Had hij een goed excuus en ik ben er blij mee.

    Dus hij zit hier nu met mij in de auto, op weg naar post 8 waar we wel zo’n beetje de hele dag door zullen brengen.

    En doe dat alarm de volgende keer iets later, 4 uur is vroeg genoeg :-)


    • Hoi Annemieke en Theo,
      Een post bemannen is ook een ware topsport. Nou dat hebben we gezien vorig week. Dus fijn dat Theo meegaat. Samen genieten is toch waar het omgaat!En af en toe een etappe lopen….. vind ik ook al heel wat.
      Groetjes Marianne

  3. Jim Says:

    Ja, het is vandaag weer één van die superlange, dubbele marathon, etappes (85,9km) en alleen al in Zweden zijn er nog 5 van zulke lange te verwachten waarvan er 2 zelfs boven de 90km. De kortste is 53,7km.
    Voor komende week is het programma:
    Ma: 68,1
    Di: 85 (!)
    Wo: 64,9
    Do: 72,8
    Vr: 78,3
    Za: 61,4
    Zo: 85,7 (!)
    Ik heb nog niet kunnen zien of je ook weer echte bergen tegenkomt.
    Het is goed als Theo “regelmatig” 1 of meer etappes overslaat want het venijn zit hem ook hier in de staart. De allerlaatste etappe in Noorwegen is weliswaar “maar” 45,7km, maar daar gaan 3 verschrikkelijk lange (80+ers) aan vooraf. En als ik de topo-foto’s mag geloven zal het ook daar niet bepaald vlak zijn.
    Dus geniet zoveel mogelijk naar de 64ste etappe toe. Julle hebben er nu 5 weken opzitten.

  4. regina Says:

    Annemieke, nog even en je begint de drukte te missen!! Of niet. De noorder eilanden zijn groot dus plaats zat om te bewonen??(toekomstplannen!!?)

    Theo goed gedaan van gisteren. Neem op tijd een pauze en heerlijk bij Annemieke vertoeven vandaag is geen verkeerde optie, nietwaar? Als ik het zo lees zijn jullie echt op vakantie.
    gisteren de 50 km gedaan in de Amsterdamse Bosjes en Jannet was de kampioene met haar 100 km: 10:12:15 . Goed he en Henri Okkersen heeft op de 100 km zijn persoonlijk record gelopen en ook de kampioen van de dag.
    Het begint hier nu ook mooi weer te worden, Zon wel een beetje koude wind maar dit is prima.
    Nog 2 weken en we gaan naar Antibes. Jos Akkermans en Ton zijn er helemaal klaar voor. Ik een klein beetje, als het maar zonnig is. Heb er wel zin in. Luitjes geniet van de omgeving en elkaar en Theo laat eens wat van je horen. Vond een schrijven van jou wel heel fijn.

  5. Jos en Jannet Says:

    Hoi beiden, ikke kampioen??? Nee hoor, echnie, die kampioenen lopen in Zweden op dit moment. Ik heb gisteren wel de 100 km gelopen (en oke dan, ook gewonnen) en onderweg veel aan jullie moeten denken. Jullie zijn minstens net zolang onderweg geweest, misschien nog wel langer. En ik mag vandaag met de beentjes omhoog op de bank! Heel verstandig van Theo om af en toe een etappe over te slaan, wees voorzichtig met je (bijna)blessure. Veel plezier nog en geniet van dat prachtige land. Ik ben helemaal niet jaloers hoor….

    Groetjes
    Jannet

  6. Annemieke Says:

    @Regina, nou dat was inderdaad een vakantiedag, maar dan wel een hele lange. De laatste loper kwam pas heel laat door en aangezien we post 7 hadden, hebben we daar gezeten van half 12 tot na zevenen.

    En ik zal hem wel eens aansporen om wat te schrijven. Als hij zo ‘snel’ blijft lopen als gisteren, moet dat lukken.

    @Jannet, en de lopers hier zijn helemaal niet jaloers op jouw tempo :-)

    @Jim, het zijn tot nu toe niet echt bergen, maar vlak ik het ook niet. Op mijn brief van vandaag staat dat het vanaf hier ‘wavy’ is. Ik hoop voor ze dat dat betekent kronkelig en niet bergachtig.


Leave a Reply

