Een lange weg

May 26, 2009

P5260309Ik sta hier nu, denk ik, bij het materiaal voor de nieuwe Ikea collectie. Het ruikt in elk geval wel naar Ikea. Het is een bospaadje met een hele stapel stammen van naalbomen. De natuur tot zover is voornamelijk naald- en berkenbomen, rotsen en stenen met veel mos, en heel veel meren. En daartussendoor loopt dan 1 hele lange weg.

Gisteren toen ik naar post 3 reed realiseerde ik me plotseling weer wat voor enorme afstanden het eigenlijk zijn. Post 3 ligt meestal ongeveer op 30 km wat wel in de buurt komt van Eindhoven naar Den Bosch.

Dus dat zou dan zijn dat je denkt van ‘laat ik maar eens naar Den Bosch rennen’ (nou ja rennen, voor de meeste lopers die geen Rainer of Jan heten is het meer langzaam rennen of joggen of sjokken) en dan daar aangekomen besluit ook meteen maar weer terug te gaan.

En dat was dan een makkie gisteren, want vandaag zou dat zijn dat je thuis aangekomen besluit dat je toch liever weer teruggaat naar Den Bosch. Ik kan me echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik dat zou doen, laat staan dat ik dat ook nog leuk zou vinden.

Maar Theo zei gisteren dat hij echt zin had om die afstand te gaan lopen. En dat het één lange rechte weg is, zo ongeveer van de start tot finish vond hij ook niet erg, vond hij eigenlijk wel prettig. Zo had hij zich Zweden ook voorgesteld.

Ik was heel benieuwd of hij dat halverwege ook nog vond.

Nou, ik zag hem halverwege, en inderdaad, hij vond het nog steeds. En het ging ook heel erg goed. Ik was de lopers achterop gereden en zag hem nog steeds maar niet. En net toen ik dacht dat ik hem vast gemist had, zag ik hem lopen.

Het ging heel goed, steeds beter eigenlijk. Dus nu maar hopen dat het zo door gaat, maar dat hoor ik dan zo wel. Ik sta hier dus op dat bospaadje, een paar kilometer voor de laatste post. En zie weer heel af en toe een loper voorbij komen.

Zo langzamerhand weet je wel ongeveer wie er nog moet komen en wie er waarschijnlijk al voorbij is. Vanaf vandaag zal alleen de kleine Japanner die zo veel hoest niet meer voorbij komen (tenminste niet meer als wedstrijdloper), want die is vanochtend uitgestapt.

Maar van Cor verwacht ik toch nog wel dat hij finished. Want het laatste wat ik hoorde was dat hij in elk geval nog binnen de tijd bij post 5 was.

Volgende: Het nieuwe doel

7 Responses to “Een lange weg”

  1. Vincent Says:

    De Ikea bomen op de foto zien er goed uit. Het Zweedse eten ook? Is het te pruimen Theo met jouw culinaire wensen! Ik heb vandaag toevallig Zweedse bullar op. Ik dacht meteen aan jouw inspanningen, die wel een dubbele portie nodig hebben. Het gaat goed met je, lees ik. Fijn zeg.

  2. Lieke Says:

    Geeft een leuk en duidelijk beeld, die beschrijving van de afstanden… Ik moet er zelf ook echt niet aan denken hahaha, maar fijn dat het papa nu zo goed af gaat :-) Fijn om te horen! Hoe staat het eigenlijk met de MRI scans? Zijn ze daar nog mee bezig? Het weekend in London was echt super! Vandaag weer een middag gewerkt. Pinkster weekend gaan Tom en ik weer een weekendje weg, naar de Ardennen met vrienden een beetje kanoen enz, hopelijk is het dan ook zo’n lekker weer.

    Liefs Lieke xx

  3. Jim Says:

    Paul McCartney schreef eens een lied over zo’n lange weg.
    Hoe gaan de benen van Theo?
    En hoeveel foto’s heb je tot nu toe al gemaakt? 2000? 3000?
    Vandaag zal Theo K. de 400 uur gaan passeren. Wat een tijden, hé.

  4. Annemieke Says:

    @Vincent, bullar klinkt niet als iets dat Theo zomaar zal eten. Maar wie weet, hij heeft me al vaker doen verbazen de afgelopen weken.

    @Lieke, de MRI scans worden alleen gebruikt voor degenen die nog in de race zitten, en voor hen die net zijn afgevallen. En zelfs daar is volgens mij af en toe nog te weinig tijd voor. Het is echt heel erg veel en precies werk volgens mij. En er zijn nog veel meer mensen in de race dan ze hadden verwacht geloof ik.

    En alweer een weekendje weg, toe maar. Hopelijk heb je dan beter weer dan wij nu hier. Flinke wind, af en toe regen en een temperatuur voor winterjassen en snowboots. Die ik dus nu aan ga trekken.

    @Jim, 3000 foto’s, ik heet geen Jim :-) maar ik heb er al wel best veel gemaakt. Dat is wel het voordeel van een digitale camera, je knipt er maar op los, en je kan ze meteen bekijken. Heel groot ook nog met een soort van diashow. Echt een uitvinding.

  5. Tjerk! Says:

    Echt goed om te lezen dat het weer zo goed gaat met ons pap!
    Zo zie je maar weer, gewoon altijd doorgaan, komt altijd wel weer goed!
    Ik zeg, ga zo door!!!

    X Tjerk

  6. Jim Says:

    Als ik het weer bekijk is het ‘s nachts goed koud met temperaturen tot onder het vriespunt. Het warmste punt van de dag ligt zo rond 17:00u. Ook vaak een hoge luchtvochtigheid en dat met die harde wind maakt het aardig koud. Niet bepaald mijn weertype. Ik zou die tent maar niet meer opzetten :-(
    Als ik de lange termijn voorspellingen moet geloven blijft het t/m maandag redelijk droog, wordt het dinsdag wat slechter en begint woensdag de scandinavische moesson met windkracht 4 en met temperaturen ‘s nachts onder het vriespunt en overdag 10-11ºC max.
    Hoe gaat Theo? Nog steeds zin in?
    Morgen weer lange rechte stukken.

  7. Marjosé Says:

    Hoi Theo en Annemieke,
    ik wil FF laten weten dat ik het super vind wat jullie samen presteren. Theo, houd vol!
    En Annemieke; wat een leuke verslagen schrijf jij. Ik lees ze met regelmaat en met veel plezier.

    Nog een mooie tijd samen in Zweden, loop ze en verzorg ze! toi,toi,toi, groet Marjosé


Leave a Reply

