Het nieuwe doel

May 29, 2009

P5260317Ik zit hier nu helemaal alleen ergens in een of ander huis. De eerste groep is gestart en ik heb al mijn spullen in de auto gezet, behalve mijn computer. Ik heb vandaag post 6 dus ik kan nog even rustig aan doen.

Toen ik gisteren even in de hal gekeken had waar we moesten slapen bedacht ik dat ik liever de tent op wilde zetten. Maar toen ik dat tegen Inge zei, vroeg die waar ik mijn auto had staan. Daar vlak bij was een huis waar ook kon worden overnacht. Ik kreeg dan de code van de deur, er was een douche en wc en we konden slapen in een of ander leslokaal. Als we maar voor 8 uur weg waren, was dat geen probleem.

Dus zit ik hier nu lekker rustig. De zon schijnt en met al die bomen in de buurt zitten er heel veel vogels. Het is weliswaar nog koud, maar het is verder echt prachtig weer. Heel wat anders dan gisterenochtend. Toen zijn de lopers in de regen vertrokken, maar vanaf de finish gisteren is het heel mooi weer geworden.

Ik had gisteren nog lekker in de zon gezeten met een wijntje (nou drie om eerlijk te zijn) en gezellig bij de finish lopers binnen zien komen. Theo kwam binnen zo rond 6 uur en hij had wel lekker gelopen. Wel wat rustiger aan gedaan dan de dagen ervoor, maar het gaat verder wel goed.

Vandaag zitten we dus in Mora en moeten we een nieuw doel stellen. Theo heeft samen met Christoph, een Franse loper die ook met een blessure uit heeft moeten stappen, elke keer een nieuw doel. Eerst was dat Kiel, maar toen we daar waren werd dat Mora. Nu we daar dus ook zijn is het nieuwe doel Dorotea, zo’n 7 etappes verder.

Dus elke keer nu als we Christoph zien zal dat het nieuwe begroetingswoord zijn.

Volgende: Tijden en natuur

7 Responses to “Het nieuwe doel”

  1. Keesdeloper Says:

    Hallo Annemieke,
    Met veel plezier lees ik elke dag jullie belevenissen. Ik geniet ervan. Ik vind het fantastisch met wat voor avontuur jullie bezig. Ga vooral zo door en houd allemaal vol. Veel succes nog!!

    Groet,

    Kees van de Wetering
    IJsselmuiden

  2. Tjerk! Says:

    Het doel is toch gewoon de Noordkaap..
    Flauwekul!
    Gewoon door”sjokken”

    x Tjerkje..

  3. Jim Says:

    Zo is dat maar net, ja. Vanaf vandaag is de nieuwe groet gewoon “Noordkaap !!”, of nee, beter gezegd “Nordkapp !!” …

  4. Gijs Says:

    Ook Ria gaat weer lopen; passen jullie goed op haar….misschien kan ze naar de Noordkaap lopen, samen met Theo en Theo. Jan zal ze wel niet bij
    kunnen houden.

    Het ga jullie goed, lopers en begeleiders!

    Gijs


  5. Fijn dat jullie genieten. Is ook een schitterend land. En wij soms maar denken nog 24 dagen, maar dat is nog meer dan 3 wkn en jullie hebben al zoveel km achter jullie. Komt er voor een van jullie nog bezoek uit Nederland? We heben al ontdekt dat er camera’s op de noordkaap staan, dus wie weet zien we jullie wel live binnen komen… Groetjes Marianne

  6. Jim Says:

    Morgen en overmorgen is het ook zo’n mooi weer tot 24ºC toe (om 17:00u) maar dan wordt het minder. Dus sla maar wat mooi weer op, ergens, en ga daar vanaf dinsdag maar onder zitten.
    En hoeveel caravans heb je daar al gezien? Hier in Nederland ben ik vandaag bij de 200 maar gestopt met tellen.

  7. Henri Thunnissen Says:

    Heel verstandig hoor Theo dat je de afstand naar de Noordkaap in relatief kleine hapklare brokken verdeelt. Ik doe dat ook altijd in een wedstrijd als ik het moeilijk krijg. Dan loop ik gewoon van verzorgingspost naar verzorgingspost. En ik weet uit ervaring dat het dan helemaal goed komt. Als ik dat niet doe haak ik mentaal af en wordt het niks. Overigens een toploper als Bruno Joppen verdeelde zijn 100 km ook altijd in delen en hield zich pas de laatste 10 km met zijn finish bezig.

    En ik vind Dorotea ook wel leuk klinken. Ik heb een associatie met een schooljuf die ik gehad heb in een grijs verleden.


Leave a Reply

