Muggen en zo

May 30, 2009

P5300380Even wat foto’s uploaden die ik gemaakt had bij post 3 vanochtend. We hadden een heel mooie plaats en voordat we gingen opbouwen heb ik nog even wat foto’s gemaakt. Was ook van plan om wat lopers te fotograferen die op de brug liepen, maar dat komt er dan nooit van. Ook al hebben we voortaan wat meer routine en ook al is het rustig op de weg, als er lopers komen is het meestal toch te hectisch om even weg te lopen om foto’s te maken.

P5300384 En er zijn altijd wel wat mensen die komen vragen wat er eigenlijk aan de hand is. Maar als dan iedereen weg is, is het weer heerlijk rustig.

Veronica reed naar de volgende post om door te geven wie de laatste was, en ik pakte mijn laptop en ging lekker even aan een picnic tafel bij het water zitten.

Maar langzaamaan begint de ellende.
De ellende van muggen en andere stekende beesten. We waren al voor de loop gewaarschuwd dat er een gebied is in Zweden waar echt heel erg ontzettend veel muggen zitten, tenminste bij bepaalde weersomstandigheden.

Daar zijn we nu nog niet gearriveerd maar sinds gisteren zijn er wel al heel veel hier. Gisteren zaten we ook aan een prachtig water bij ons nachtverblijf en bij onze post vanochtend was er ook water. En hoe prachtig dat ook is, het betekent blijkbaar wel dat die beesten er ook zijn.

P5300398Normaal heb ik niet zo veel problemen met muggen. Ik word niet echt vaak gestoken, en zo wel dat heb ik er niet zo veel last van.
Een heel ander verhaal is dat met een of ander piepklein vliegend beestje. Geen idee hoe ze heten, maar als ik daar door gestoken word, krijg ik een enorme rode en gezwollen plek.

Tot nu toe werd ik meestal op mijn benen of armen gestoken, maar gisteren voor de afwisseling boven mijn oog.

Dus je raad het al, het resultaat vanochtend was een dik en gezwollen rechteroog. Dus ik heb het niet meer zo op die beesten en toen ik er weer een hoop rond zag vliegen ben ik maar weer in de auto gaan zitten. Toch wel zonde eigenlijk.

Nu waag ik het er dan toch maar weer op en zit met mijn laptop buiten. Maar zien hoeveel bulten ik morgen heb. Misschien valt het mee, erger dan op mijn oog kan toch al eigenlijk niet.

Volgende: Lange dag vandaag

3 Responses to “Muggen en zo”

  1. Jim Says:

    Volgens Googlemaps was dit http://standvantheo.jimjimiz.nl/fotoos/42-etappe-post-3.jpg post 3. Dat klopt dus aardig met de werkelijkheid.
    Wat die muggen betreft: wat ook helpt is als de wind weer gaat aantrekken tot minimaal windkracht 4. Daar is helaas nog even geen sprake van. Misschien is het juist, nu het wat minder waait, dat de muggen naar buiten gekomen zijn, in combinatie met de temperatuur en natuurlijk dat water. En water heb ik op de kaarten heel veel gezien.
    En je zet nu toch wel een zonnebril op, hé. Anders denkt iedereen dat je naar hen knipoogt ;-)

  2. doris en leo Says:

    heb weer even alles wat je hebt meegemaakt gelezen erg spannend .je zal wel veel te vertellen hebben als je thuis komt.Heel veel renplezier theo knap hoor al die kilometers.hoppelijk is je oog weer wat opgeknapt annemieke. groetjes en succes

  3. Lieke Says:

    Oh wat vervelend zeg, die rot beestjes… Misschien moet je zo’n speciale sprai kopen die ze bij je huid weghoudt? Werkt wel, afgelopen weekend in de Ardennen zaten ook veel steek beestjes, toen heb ik ook van iemand zo’n sprai opgedaan en dat houdt de beestjes wel weg. Wel super mooi die omgeving bij jullie zeg!!
    Het ardennen weekend was ook super gezellig geweest!

    Liefs xx


Leave a Reply

