Lange dag vandaag

May 31, 2009

P5310401

Dat wordt een lange en wellicht hele zware dag vandaag. Meer dan 85 km en het lijkt weer erg warm te worden. En hoewel dat natuurlijk veel beter is dan regen, is het denk ik toch wel zwaar. Ik zou er echt niet aan moeten denken, met dit weer in de brandende zon en dan alsmaar dezelfde weg, met stijgingen en dalingen en, zeker midden op de dag, geen schaduw.

En op de meeste stukken, als het tenminste weer zo is als gisteren, bijna niets te horen. Hoewel dat natuurlijk heel fijn kan zijn, is dat voor sommigen volgens mij weer extra zwaar. Ik ben heel erg benieuwd hoe iedereen over de finish komt.

Maar vanmorgen was iedereen nog heel vrolijk bij de start. Ik vraag me wel eens af of ze wel weten waar ze aan beginnen. Maar vast wel denk ik, het gaat nu al 42 dagen zo, dus dat zal onderhand wel.

Voor de schoenen is het trouwens geen goed parcours. Die slijten echt verschrikkelijk snel. Sommigen hebben nieuwe en na een paar dagen zijn de zolen al half versleten. Theo heeft nogal wat schoenen bij, maar die zal hij ook zeker nodig hebben. En misschien ook nog wel nieuwe moeten kopen.

Vannacht om 2 uur was ik trouwens even buiten omdat ik wel eens wilde zien hoe donker of licht het was. Heel bizar, midden in de nacht en het leek al ochtend, zo licht was het.

Volgende: Tweederde zit erop

2 Responses to “Lange dag vandaag”

  1. helen Says:

    Hoi Annemieke en Theo,

    apart, als het niet meer donker wordt. Helaas gaan die muggen dan ook niet slapen waarschijnlijk. Hoe gaat het met je oog? Om ons gerust te stellen moet je misschien een foto van jezelf uploaden Annemieke!
    Wat het lopen betreft vandaag: misschien is de uitstorting van de Heilige Geest ook in Zweden voelbaar en helpt het Theo om ook deze horde weer te nemen.
    Veel succes en plezier verder,
    groeten van Helen

  2. Jim Says:

    Ik vroeg me idd ook af of er daar enig besef is dat het Pinksteren is. Voor Theo om nog eens terug te denken aan de aantal keren dat we aan de hardloop-4-daagse in Apeldoorn meededen.
    Morgen passeren jullie de 3000km. grens. Zoiets als van Zeelst naar Tilburg en dat 100x en dat te voet.


Leave a Reply

