Foto’s bij post 2

June 2, 2009

Zo, ik ben net klaar bij post 2. Iedereen is weer weg en ik zit nog lekker even in de auto met op de achtergrond wat loeiende koeien. Die in Duitsland trouwens ‘moe’ zeggen blijkbaar. Julia zei dat ze het altijd zo gek vond als Nederlanders zeiden dat ze moe waren. Ze dacht dan ‘je bent toch geen koe’. En ik vind het altijd gek als de Duitsers zeggen dat het ‘smekt’  (het smaakt goed) of dat iets ‘doof’ (stom of gek ofzo) is.

P6020474Julia (links met pet, rechts is Veronica) stond ook bij ons vandaag dus had ik af en toe tijd om een foto te maken. Deze om even te laten zien wat de lopers allemaal te eten en te drinken krijgen. Brood, fruit, koeken, snoepjes, augurken, cake, pinda’s, olijven en te drinken cola, jus d’orange, appelsap, water, multivitaminen en soms icetea (maar die is nu op en hebben ze blijkbaar niet in Zweden.

P6020479Of ze hebben hun eigen mixdrankjes. Zoals de twee Zweden, Andreas (l) en Matthias (r). Dat die er niet misselijk van worden, elke dag hetzelfde te drinken. Maar er zijn er meer die zelf hun drankjes mixen en elke dag hetzelfde drinken. Rene, Trond en Martin zijn er een paar die me zo te binnen schieten.

P6020480Al vroeg kwam ook Ria bij de post aan. Vandaag was de eerste dag dat ze weer een hele etappe wilde lopen. Tot zover ging het goed. Als ze binnen is zal ik haar tijd vragen en vermelden.

Waar ik ook even een foto van moest maken, was P6020476van Anneke (l) en Harmien (r). Het waaide nogal vandaag en omdat het toch al niet al te warm was zijn ze maar even in het bushokje gaan zitten. Dat zag er zo leuk uit, samen in dat kleine hokje met een hapje en een drankje, dat moest ik even vastleggen.

P6020485Theo kwam nogal snel door vandaag. Ik vroeg hoe dat kwam en hij zei dat hij niet zo’n zin had vandaag, dus wilde hij snel bij de finish zijn. Nou, je kan maar een reden hebben om een goede tijd neer te zetten. Tenminste dat is te hopen. En niet dat hij te snel gaat en er later weer last van krijgt. Maar dat zien we dan wel weer.

Dit keer op de foto met de kleine Japanse Kazuko. Soms finished hij samen met haar, maar meestal is ze te snel voor hem. Maar ze  houdt altijd in de gaten hoe het met Theo gaat. Vaak als ze mij ziet zegt ze vragend: Theo? En als ik dan zeg: good, slaakt ze altijd een zucht van verlichting, zo lief.

(Trouwens, in de tijd die het kost om die foto’s te uploaden kan ik 5 keer mijn tent opzetten en weer afbreken).

Volgende: Live muziek

Leave a Reply

