Bloggen inplaats van wassen

June 5, 2009

P6050516

Hier een foto van het hutje waar we vannacht geslapen hebben. En waar ik nu lekker nog tot 12 uur ga zitten computeren. Niet dat dat de bedoeling was oorspronkelijk, maar je hoort mij niet klagen. Eigenlijk zou ik vandaag geen post hebben en was ik van plan de wasmachine en droger hier op de camping te gaan gebruiken.

Ik zag deze camping gisteren liggen toen ik arriveerde in Dorotea en ging even informeren wat een overnachting kost. Voor het geval het weer een heel kleine hal zou zijn waar we zouden overnachten. Dus aangekomen bij de receptie van de camping begon ik in het Engels te praten in de hoop dat ze me zouden verstaan. Maar tot mijn grote verbazing zei de vrouw dat ik wel Nederlands kon praten.

Ze had mijn auto zien komen aanrijden en gezien dat ik een Nederlands nummerbord had. Dus nog een heel tijdje staan kletsen, ook omdat zij vroeg wat het eigenlijk voor een loop was. En hoewel bleek dat we toch een grote hal hadden voor de nacht, besloot ik toch een hutje te nemen. Het koste maar 250 kronen, wat omgerekend iets van 25 euro is.

En ik zag op hun internetsite (hier) dat er een wasmachine en droger moesten zijn, dus leek het me een goed idee om die maar eens uitgebreid te gaan gebruiken vandaag.

Maar zoals altijd loopt alles toch net weer even anders dan gepland. Want ik zou toch naar een post moeten omdat er iemand alleen stond. Nou ja, dan maar niet wassen, die paar weken zullen we ook nog wel overleven. En had ik ook nog niet gevraagd waar ik de wasmachine kon vinden.

Maar gisteren ging het niet zo goed met Theo. Hij startte al met last van zijn scheenbeen en dat werd er door de dag natuurlijk niet beter op. Hij dreigde weer buiten de tijd te komen, maar kon toch bij Theo Kuijpers en Heike blijven. En kwam uiteindelijk toch nog ruim in de tijd binnen. Maar het gevolg is wel dat hij vandaag niet loopt. Het is niet zo erg als de eerste keer, maar nu besloot hij toch maar om vandaag niet te starten. En zei dat hij dan wel met Dietrich op de post zou gaan staan, dan kon ik nog lekker even van het huisje genieten.

Wel niet om te wassen zoals eigenlijk de bedoeling was, maar dan om lekker aan een tafel op mijn gemak te computeren. En dat ben ik nu dus aan het doen. Lekker alleen in een piepklein hutje in Lapland. Met uitzicht op het water, de zon schijnt (te zien vanuit een lekker verwarmd hutje, want het is nog wel heel koud) en het kwetteren van de vogels is zo ongeveer het enige wat ik hoor.

De foto heb ik trouwens vannacht rond 12 uur geknipt toen ik naar de wc ging. Zie je die lucht, het is net alsof het dag is. En de toiletten zijn hier in een zogenaamd service gebouw, waar ook de douches zijn en een keuken waar je kan koken en eten. Ziet er heel gezellig uit.

De andere foto heb ik eergisteren geknipt toen ik met Nicole op een post stond. Ik vond dat slingerende water echt prachtig, vooral zo met die (af en toe redelijk actieve) wolken erboven.

P6030513

Nu maar zien wanneer Theo weer kan lopen. En anders kan hij zich zeker nuttig maken op de posten de komende dagen. Nog even en de ultralange dagen komen er aan. Met als gevolg dat er ook ultra veel posten bezet moeten worden.

Volgende: Spoorzoekertje

4 Responses to “Bloggen inplaats van wassen”


  1. Balen dat hij last heeft. Maar zo zie je maar weer dat je het slechte met het goede moet combineren. Dus vooral genieten, want dat is toch het gebelangrijkste!

  2. Tjerk! Says:

    Heel apart met dat licht ‘s nachts, lijkt me erg gaaf!
    Wel enorm balen dat ie weer last heeft, maar heeft ie zich wel weer nuttig kunnen maken dan!
    Dat is ook weleens fijn :)
    Geniet er nog van zolang het duurt schatten!

    X Tjerk

  3. Henri Thunnissen Says:

    Theo je hebt Dorotea maar mooi gehaald. Je hebt nu 35 etappes helemaal uitgelopen en daarbij 2398,1 km afgelegd. Dat is de TransGaule en de Deutschlandlauf samen! En als je een beetje snel herstelt, komen er de nodige kilometers bij.

    Als ik dit typ zijn Jenni de Groot en Hiroko Okiyama nog niet binnen. Dat is geen goed teken, want de 2 japanse dames die standaard laatste eindigen zijn al binnen. Ik heb opgepikt dat ze een liesblessure hebben, of is er meer aan de hand?

  4. Lieke Says:

    Mooie foto zeg, echt bijzonder dat dan midden in de nacht is. Jammer dat papa last van zijn been heeft, hopelijk gaat het snel weer wat beter. Maar goed dat hij wel meteen een dagje rust pakt, dan gaat het misschien ook wat sneller over… En wat grappig dat die vrouw nederlands sprak.

    Liefs xx


Leave a Reply

