Zwoegen

June 6, 2009

P6060537Meestal als ik klaar ben op een post ga ik heel langzaamaan richting finish. Vaak blijf ik nog even op de post om wat te computeren. Of ik rijd naar een mooi stil plekje. En elke keer als mijn computer dan weer bijna leeg is rijd ik weer naar een andere plaats. De ene keer een bezinepomp waar ik dan een koffie haal, en de andere keer ergens waar het rustig is of waar ik wat foto’s kan knippen.

Vandaag ben ik na de post eerst maar eens even proberen weer warm te worden en heb wat dekens omgeslagen. IJskoud was het, en daarbij regende het en er viel zelfs wat sneeuw en hagel. Iedereen kwam verkleumd door en wij bleven maar zo veel mogelijk in de auto zitten. Het eten hadden we zo veel mogelijk in de auto gezet en als er dan een loper aankwam ging die even open. Drinken stond gewoon buiten, maar gedronken werd er weinig. Veel te koud. Hebben we anders vaak een propvolle vuilniszak met lege flessen, nu waren het er maar een paar.

P6060540Maar nadat ik weer warm was geworden heb ik de gebruikelijke tijd doorgebracht met computeren, rijden, foto’s maken en weer computeren.  En kwam als gewoonlijk weer vrij laat aan bij de finish. Maar nu had ik daar wel spijt van want inplaats van in een sporthal te slapen, kregen we allemaal een kamer toebedeeld in een hotel. Met stopcontacten en een perfecte internetverbinding. Ik heb een aantal foto’s geupload in de tijd dat ik anders amper 1 foto kan uploaden.

P6060529Ik vond het zelf wel interessante foto’s vandaag. Vooral van deze vroeg ik me af wat dat was. Een of andere stellage waar hooi overheen was gehangen. In een gebied wat behoorlijk drassig was. Misschien een voederplaats voor elanden of zo. Ik verzin maar wat, want ik heb geen idee.

P6060536Verder een bijzondere brug en wat water en bomen. En bij een meer stonden 4 brievenbussen en geen huis te bekennen. P6060548Later zag ik dat er een heel stuk verderop wel een huis staan, dus er zullen er nog wel meer hebben gestaan. Wel lekker makkelijk voor de postbode.

De laatste foto is van Heike. Heike zit vaak bij ons aan tafel bij het diner. En als iemand iets niet opeet, dan zorgt Heike wel dat het niet wordt weggegooid. En eet zij het nog op. P6060556Ook onderweg raapt ze van alles op. Zij is politie agente in Oost Duitsland en een heel goede loopster. Ze loopt niet hard, maar kan eindeloos doorgaan. Blijkbaar heeft ze ook al een aantal keren de Sparthalon gedaan, wat heel erg zwaar blijkt te zijn. Ze loopt meestal vrij achterin (tijd interesseert haar niet, uitlopen is het enige belangrijke), maar heeft een goed tempo en anderen hebben daar vaak houvast aan.

Maar langzaamaan begint ook zij problemen te krijgen. En ze is niet de enige. Jammer genoeg heeft vandaag ook Jenni moeten stoppen. Ze had al een paar dagen problemen en gisteren heeft ze de hele dag moeten wandelen. Vanochtend is ze nog wel gestart, maar moest na de eerste post toch opgeven. En na de scan bleek dat ze een liesbreuk had (als ik het goed heb), en ik vrees dat ze nu naar huis zal gaan, omdat ze toch wel veel zal moeten rusten.

Echt zo ontzettend jammer, na zoveel weken zwoegen en dan 2 weken voor het einde op moeten geven.

Volgende: Tempo en loopstijl

5 Responses to “Zwoegen”

  1. Jim Says:

    Jammer voor Jenni. Opgeven is al erg genoeg, maar dan ook nog naar huis moeten, helemaal.
    En mooie foto’s Annemieke en leuk van dat “raad mijn plaatje”. Ben benieuwd wie weet wat het is en wat die dan zal winnen ;-)
    Ik moet toegeven, het duurde even voordat ik wist waarvan je eigenlijk spijt had, maar na even viel ook bij mij de Kroon.

  2. Tjerk! Says:

    Wat een prachtige foto’s zeg..
    Hoe gaat het nu met papa eigenlijk?

    x Tjerk


  3. Ook gezien dat de postbode als enigste (buitenlanders niet meegerekend) “aan de verkeerde kant” van de bestuurders kant zit.

  4. Annemieke Says:

    Ja, het is echt heel erg jammer voor Jenni. Zij en Anneke zijn nu onderweg naar huis nadat ze nog bij de start waren vanochtend. Wat de blessure nu precies was weet ik niet, maar ze mag zeker een aantal maanden niet lopen.

    Cor had verwacht dat hij ook al wel weer aan het lopen zou zijn, maar dat wil nog niet echt. Maar misschien volgende week.

    En Harmien, de vrouw van Cor, zit vanaf nu elke dag alleen op de fiets. Op alle posten waren zij de voorbode van de komst van de lopers. Was wel heel raar zei ze vanochtend, zo na al die weken, nu alleen te fietsen.

    Met Theo gaat het wel redelijk. Hij heeft nu 2 dagen op een post gestaan met Dietrich en morgen staan we in elk geval samen op post 7. Ik heb morgen en overmorgen een eigen post omdat het zo’n lange afstand is. En morgen komt Theo er dus in elk geval bij staan en vanaf dan zien we wel weer.

    Nu ligt hij in elk geval te slapen, been omhoog en sok kapotgeknipt (iedereen loopt hier rond met kapotgeknipte sokken en schoenen).

    Dat van die postbode was me niet opgevallen, maar dat moet inderdaad wel zo zijn, want heel veel brievenbussen staan zo aan de straat en ik zag dat er vanuit een auto post in werd gedaan.

  5. Theo de Jong Says:

    Hallo Annemieke en Theo,

    Jouw foto’s zijn erg mooi. Het hooi op de foto hangt te drogen. In Nederland gebeurde dat in het verleden op hopen op het land, in Zweden en Noorwegen op horizontale takken en tegenwoordig op tussen palen gespannen draden. Kan de wind het hooi mooi droog blazen.
    Het clubje lopende Nederlanders wordt helaas steeds kleiner. Ik hoop dat Theo weer gauw aan het lopen is. Waarschijnlijk wil jij dat zelf ook het liefste. Ontzettend jammer dat Jenni naar huis terug moest. Gelukkig loopt Theo K. nog wel.
    Het duurt niet lang meer voordat jullie de noorkaap zullen zien.

    groetjes, Theo en Marijke


Leave a Reply

