Rendieren

June 9, 2009

P6090613

Vandaag eindelijk rendieren gezien. Iedereen is volop aan het rondkijken of hij elanden of rendieren ziet. Sommigen waren al zo gelukkig en anderen waren nog gelukkiger als ze ze ook nog hadden gefotografeerd.

Gisteren zagen we er wel ééntje, maar dat was op afstand en tegen de tijd dat ik mijn fototoestel had, was hij al weer weg.

Maar vandaag toen we naar de post reden (of eigenlijk er weer vanaf omdat we veel te vroeg waren gingen we maar even op zoek naar een benzinepomp voor koffie, tevergeefs trouwens want de enige benzinepomp in de hele verre omtrek was pas om 12 uur open) zagen we er twee langs de kant van de weg staan.

Meteen stoppen natuurlijk, Theo het fototoestel, raam open en ik de auto keren. En kon Theo er alvast één maken.

Maar dat was natuurlijk niet genoeg, dus ben ik uitgestapt, er wat dichterbij gelopen en heb een aantal foto’s kunnen maken. En de rendieren vonden het nogal amusant zo te zien aan de foto, ze bleven best goed staan.

Theo is weer met mij op de post vandaag. Lopen gaat toch nog niet, en aangezien er veel posten bezet moeten worden hebben wij samen maar een post. Ik kan wel niet zoveel meenemen als de anderen omdat mijn auto niet zo groot is, maar we hebben onze slaapspullen in de vrachtauto gedaan en kan ik wel wat drank en etenswaar kwijt.

P6090602Onderweg hebben we eerst nog bij een meer gestaan en wat foto’s gemaakt, en nu zijn we dus bij de post. En komen anderen, die al klaar zijn op de post, voorbij en die hebben nog meer rendieren gezien.

Leuk hoor, al die wilde dieren, iemand zei dat er zelfs beren zijn. Hier blijkbaar ook al, maar verder noordelijk zijn ze zeker.

Maar die zullen zich niet zomaar laten fotograferen. En ik denk ook niet dat ik ze tegen wil komen.

Volgende: Poolcircel

7 Responses to “Rendieren”

  1. Tjerk! Says:

    Zo erg gaaf hoor! En wat is het mooi zeg..
    Kijk maar uit voor die beren ja!
    Die kun je beter niet tegenkomen nee!

    X Tjerk

  2. Jos en Jannet Says:

    Mooi!

  3. Jim Says:

    Toch vreemd dat zulke dieren die zo rustig stil blijven staan rendieren heten. Ik zou het eerder een luipaard noemen, maar dat schijnt weer een heel ander beest te zijn.
    En wat voor kleur hebben die beren daar?
    En Theo, lekker opladen voor de laatste etappes?

  4. Lieke Says:

    Wouw wat is het daar mooi!! En wat een mooie dieren! Wel gezellig samen op de post staan lijkt me zo. Hopelijk kun je over een paar dagen weer lekker mee sjokken lieve papa!

    Stephen heeft me net foto’s gemaild van Nicholas en Cara! Zo lief, en zo groot dat ze alweer zijn.

    Liefs Lieke & Tom

  5. Gijs Beukhof Says:

    Wat zijn we toch gezegend met deze twitterende supporter. Geweldig. En natuurlijk petje af voor onze lopende helden: Jan, Theo, Theo en Ria. We zijn ook reuze benieuwd naar de prestaties van Ria, vooral ook omdat we bijna geen contact kunnen krijgen. Wil je haar vragen iets te melden? De tijden, haar gezondheid etc. Mailtje naar rita.vanwesten@defactorij.nl Zo kunnen we via http://www.riasrun.nl het thuisfront op de hoogte houden, want ze willen zeer betrokken blijven….

  6. Jim Says:

    Ik heb mijn aardrijkskunde van Lapland maar weer eens opgehaald. Afgezien van het noorderlicht mag je wel blij zijn dat de race niet in de winter wordt gehouden.Zie http://www.outdoorpiazza.net/lapland.php
    Ik zag op googlemaps ook ertsmijnen en het schijnt dat er overal van die ertsbergen liggen, dus zul jij ze ook ongetwijfeld zijn tegengekomen, ergens.
    Op Ria’s Run staan trouwens ook veel foto’s van rendieren. (ik bedoel de dieren, niet de lopers…)

  7. Gonny Says:

    Hoi Theo en Annemieke
    Kijken jullie een beetje uit, want beren ruiken eten van een grote afstand.
    wil jullie niet bang maken,maar echt opletten.
    Nog een fijne tijd h@e.
    Groetjes gonny


Leave a Reply

