Schoenen en sokken

June 15, 2009

P6150060Heel interessant om te zien hoe iedereen hier rondloopt met kapotgeknipte sokken en schoenen. Kapotgeknipte schoenen helpen vanzelfsprekend bij gezwollen voeten en blaren, maar kapotgeknipte sokken zorgen er blijkbaar ook voor dat je minder last hebt van scheenbeenproblemen. Dus vandaar dat Theo zijn sokken ook al een paar dagen opengeknipt draagt.

Zijn schoenen openknippen hoeft hij gelukkig niet, want blaren heeft hij niet zo snel (tenzij hij veel moet wandelen) hoewel dat met de regen van gisteren en vandaag wel eens zou kunnen veranderen.

Maar anderen lopen al vrijwel vanaf het begin met opengeknipte schoenen. Russel bijvoorbeeld heeft heel erg veel last van zijn voeten, ze zijn blijkbaar helemaal kapot gelopen.  Hij loopt altijd met opengeknipte schoenen en zegt dat dat veel minder last geeft.

Ook Heike heeft haar schoenen op heel veel plaatsen opengeknipt. Al een paar dagen had ik een ander paar schoenen van haar in de auto liggen (geen idee waar ze die weer vandaan had, misschien wel gevonden zoals ze van alles vindt onderweg) en elke dag vergat ik ze te geven en zij ze te vragen. En als we er dan weer aan dachten was het weer te laat, want ze moesten eerst opengeknipt en een beetje ingelopen worden voordat ze er de hele dag op kon lopen.

Maar eergisteren had ik post 7 en kwam ik nogal laat voorbij de lopers. Toen ik voorbij Heike reed zag ik haar paniekerig zwaaien inplaats van opgewekt. Toen ik stopte zei ze dat ze zo blij was me te zien, want ze had gedacht dat ze de hele dag nog op de oude schoenen moest lopen maar het ging niet meer. Dus haar ‘nieuwe’ uit de auto gepakt en toen begon het knipwerk. Wel een kwartier is ze bezig geweest om op allerlei plaatsen stukken eruit te knippen.

Uiteindelijk was het gelukt en had ze toch de laatste loper nog in het vizier. Toen ik haar later bij de post zag had ze haar handschoenen er nog tussen zitten voor allerlei drukpunten te verminderen, maar ze kon weer goed vooruitkomen.

Maar de onderkanten van de schoenen hebben ook enorm veel te lijden hier. Waar het precies door komt weet ik niet, maar ze slijten hier in één dag meer dan in een maand bij ons.

Volgende: De teleurstelling

3 Responses to “Schoenen en sokken”

  1. Lieke Says:

    Wat grappig om te zien, al het mogelijke proberen om te pijn maar niet te voelen. Fijn dat het helpt. De laatste week is aangebroken!! Geniet van deze laatste week.

    Liefs xx

  2. Gijs Beukhof Says:

    hoe is het met Ria? kun je er iets over vertellen omdat het thuisfront geen contact kan krijgen resp. niets hoort.

    succes de laatste week

    vrgr, Gijs

  3. Annemieke Says:

    @Gijs, met Ria gaat het wel goed. Ze heeft nogal wat etappes meegelopen, waaronder ook hele lange en dat ging gemiddeld wel goed. De tijden daarvan had ik doorgemaild naar Rita.

    Maar de laatste paar dagen heeft ze nogal wat last, eerst van haar benen en nu van haar voeten, en heeft ze niet meer zoveel etappes gelopen.

    Afgezien daarvan voelt ze zich goed. Ze had Rita nog gemaild en als ik het goed heb begrepen heeft ze haar vandaag aan de telefoon gehad.


Leave a Reply

