Levensmiddelen

June 17, 2009

P6170107Ik ben maar eens begonnen met wat foto’s te maken van de mensen die heel belangrijk zijn voor een race als deze. En één van de allerbelangrijkste is Helmut. Helmut is van het bier, dus dat is alvast essentieel voor veel lopers. Dat lekkere koude pilsje dat staat te wachten als je er zoveel kilometers op hebt zitten.

Maar bovenal is Helmut van de bevoorrading van de verzorgingsposten. Hij doet de inkopen samen met Inge, de vrouw van Ingo. En zorgen zij voor de liters cola, water, jus d’orange en appelsap, en dozen vol met koekjes, appels, bananen, pinda’s, brood, kaas en ga zo maar door.

Elke dag krijgen we van Helmut te horen wie op welke post staat. En elke dag gaat iedereen bij hem zijn of haar voorraad aanvullen.  Hij is altijd te vinden bij zijn groene bestelbusje. Waar dat busje is, daar is Helmut. Hij slaapt er zelfs in.

Normaal ga ik met iemand mee, dus hoef ik zelf geen levensmiddelen te vervoeren. Maar omdat het morgen een heel lange etappe is heb ik zelf een post. En dat betekent dat ik zelf al die spullen mee moet nemen in mijn auto.

Normaal gaat dat niet omdat die al propvol zit met onze eigen spullen, maar morgen laad ik onze slaapmatten en slaapzakken in de vrachtauto, waar ook de lopersspullen altijd in vervoerd worden en dan heb ik plaats genoeg voor de levensmiddelen.

Dus heb ik zojuist boodschappen gedaan bij Helmut. En meteen maar een foto gemaakt.

Volgende: Tijdwaarneming

3 Responses to “Levensmiddelen”

  1. Marjosé Says:

    Hoi Annemieke, maak dan ook maar eens een foto van jezelf !!!!!!!!
    groet Marjosé

  2. Jim Says:

    En wat kun je bij Helmut sparen? Airmiles, kaartjes voor de Efteling, voetreis naar Rome?
    Heb je al een spaarkaart vol?
    Hoe zit het met die foto van jou? Knipoog je nog steeds?
    Tja, ben ff weggeweest dus ik loop wat info achter…

  3. Tjerk! Says:

    Kan blijven vragen, maar er komt echt geen foto van ons mam hoor..
    Dus verheug je er maar niet teveel op!
    :)

    X Tjerk Veel plezier nog de laatste dagen!!!!


Leave a Reply

